torsdag 6 januari 2011

Fredagmorgon

Magen är bättre och vattnet är utbytt, skönt! Har haft lite svårt att sova inatt bara, kanske kan det bero på att jag sov halva dagen igår. ;)
Eller också är jag ovan vid Dhakas alla ljud. Tågen passerar en bra bit härifrån, men när dom tutar låter det som dom passerar precis utanför. Ett nytt ljud har också tillkommit. Det är någon, förmodligen en nattvakt, som köpt sej en visselpipa som han tycker är väldigt kul. Ju senare det blir ju roligare verkar det vara att blåsa i den. Första natten var gubben minst sagt mordisk på morgonen. Så många fula ord var dt längesen jag hörde.

Slut på gnället, för nu har jag en ny dag framför mej. Till lunch ska jag hänga med Elin ut till träningscentret. Hon ska bjuda sina kollegor på sill idag och det vill jag inte missa. Tydligen är det en av hennes jobbarkompisar som sagt att han verkligen gillar all svensk mat och då fick sill bli det ultimata testet. Själv ska jag sitta där och smacka och visa hur gott dt är...Elin själv är nämligen inte så förtjust i sill.
På hemvägen blir det lite shopping till kvällen, då vi ska ha en liten träff och dela på Dhakas sista kvarvarande glögg. Ska bli trevligt som en liten avslutning på alla helger. :)
Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar