torsdag 20 januari 2011

Imorgon Hongkong...kanske?!

Imorgon 13.45 är vår plan att flyga med Biman, ett Bangladeshiskt flybolag, till Hongkong. Sist vi gjorde ett försök att flyga med dom var när vi skulle till Nepal. Och det gick ju så där!!
Dom inledde nämligen en strejk samma dag som vi skulle lyfta. Efter många om och men kunde vi få en flight med ett annat bolag.
Imorgon finns också ett annat problem. Mitt i mellan flygplatsen och Tongi pågår just nu ett stort möte för muslimer. Förra året var mötet bara en helg med runt 3 miljoner deltagare. I år är det två helger, denna och nästa. Och kan ni tänka er 1.5 miljoner människor som ska till samma plats med dom här kommunikationerna.
Trafiken brukar kunna vara mer hopplös än vanligt och ibland stängs även vägarna av helt. Nu har vi tagit i ordentligt och ska åka till flygplatsen FYRA timmar innan vi lyfter! Då hinner vi t o m gå om det skulle behövas!

Annars tog jag en liten paus ikväll. Jerry flög till Hongkong redan igår (vet inte om jag skrivit det) för att jobba torsdag-fredag, och ungdomarna är på fest. Väldigt lugnt i huset just nu, förutom min "banglastalker" som för närvarande är uppe i fem samtal. Den här gången svarade jag bara på det första!! Hello, hello.....
Som avslutning från Bangla länkar jag till Hannas blogg, som har kämpat hårt hela eftermiddagen för att lägga ut bilder från vårt besök i slummen. Håll tillgodo!
Hoppas kunna göra i varje fall nått inlägg från Hongkong!
Ha nu en riktigt trevlig helg!

1 kommentar: