söndag 11 juli 2010

Söndag!

Vad det är varmt och torrt! Jag ska väl inte klaga...hade det regnat jämt hade det varit etter värre. Det som är trist är alla slokande blommor och det gröna gräset som fort övergår till att vara brunt. Ser så tråkigt ut i trädgården!! På tal om trädgården, så har jag fått häcksaxen lagad i dag av en händig granne. TACK! Jag tänkte ge mej på spireahäcken imorgon, och då ska jag hålla bättre koll på sladden.
Eftersom det nästan är för varmt för att göra något har jag tillbringat dagen på lite olika platser i skuggan och läst en bok, så sorglig att jag grät dom sista hundra sidorna. Jag fick t o m lov att gå in för att få lipa i fred. ;) Boken heter "innan jag dör" och är skriven av Jenny Downham. Känner ni för att lipa floder i många timmar kan jag varmt rekomendera den.
Nu väntar VM-finalen på TV. Ska i varje fall slötitta lite.....och börja ladda för en fem nätters vecka på Kvarnen. På fredag kommer Jerry och Elin hem på semester också. Jag längtar....
Jag börjar också längta efter Bangladesh. Ska bli skoj att åka tillbaka i augusti för ytterligare ett knappt år med nya upplevelser! Då hoppas jag att också bloggen kommer att bli lite intressantare igen. Just nu lider jag av lite, är det "bloggtorka", dom brukar kalla det!??

Våra husdjur!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om din blogg fortfarande fast du också lider av torka!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för uppmuntran! :)
    Sånt blir man glad av!!!
    Stor kram

    SvaraRadera