onsdag 21 juli 2010

Historien om konjaken och lite annat...

Dom här dagarna sen familjen kommit hem har verkligen gått fort. Först jobbade jag hela helgen, sen blev det sedvanlig tipspromenad och därefter grillning med Hanna och Patrik på altanen. Trevligt!
Igår dök svärmor och svärfar upp för en sväng. Svärfar skulle montera ner den trasiga skorstenspipan på bastun och efter mycket om och men fick dom bort den. Efter en fika var det så dags för mej att åka på min mosters begravning. Det är verkligen sorgligt med begravningar, och den här var inget undantag. Vid kaffet efter hade Ulrikas barn samlat ihop kort från gamla album där alla vi släktningar fanns med. Det var trevligt och alla fick genast mycket att prata om, gamla tider och gamla minnen. Själv hittade jag flera kort på min mamma o pappa när dom var unga. Skoj att ha!
Sen igår blev det lite vin och öl på altan. Rätt sent blev det. Ändå orkade vi upp för att åka till Stendörren hela familjen tillsammans. Vi hade jätteskoj. Elins hala skor bjöd på många skratt och när jag skrattade som bäst efter hennes första vurpa for jag själv ner för ett berg. Så kan det gå, allt för ofta tycker jag! :) När knät och diverse andra skador efter cykelturen äntligen börjat läka, blev det nu ett snyggt blåmärke i ändan och en skrubbad armbåge istället.


Sen var det då det här med konjaken. Jag hade köpt en Hennessy åt svärfar med mej hem från taxfreen. Tidigare i år fick Jerry en riktigt fin "svärfarsfjäsk" av Patrik, en jubileumsutgåva av Hennessy inköpt i USA för många pengar. När så svärfar skulle få sin Hennesy lyckades jag naturligtvis blanda ihop dom och gav bort jubileumsutgåvan till svärfar. OJOJ!
När det äntligen uppdagades blev det ett väldigt stohej, jag har aldrig hört så många "VA FAN!!" ( .....har du gett bort min konjak? .....har du gett bort Patriks konjak till farfar?... ska du ha tillbaka konjaken?) i hela mitt liv, men allt ordnade sej till det bästa. Svettigt blev det ett tag innan jag fick veta att svärfar inte hade öppnat sin än. PUUHH! Den kunde vi alltså byta tillbaka dock inte mot den vanliga Hennessyn som redan blivit öppnad. Istället fick det bli en sjuttis Grönstedt och en flaska vin till svärfar.
Alla nöjda och glad. Tack och lov!! Ett tag var jag inte vatten värd ska jag säga. Och en sak har jag lärt mej! Att konjak det är allvarliga saker det!! :)
Nu jobb igen....

2 kommentarer:

  1. Heheheeh.....jag hör Jerry i mina öron....;-))))
    Tack för ett fantastiskt gott skratt ;-))))
    Tobbe förstår precis säger han viktiga grjer det där ;-)
    Ha det så gott vi måste få till en liten date innan det är dax för dig att åka till baka ....
    Massor av kramar fru W

    SvaraRadera
  2. Japp, väldigt viktiga saker är det, och jag är såå glad att det ordnade sej! :)
    Klart vi måste få till en träff....en fika nån dag kanske??
    Kram

    SvaraRadera