tisdag 13 juli 2010

Mellan nätterna...

Vilken dålig sovdag jag haft idag. Först när jag kom hem från jobbet var bastun full av elektriker igen, och dom har jag inte sett på flera dagar. Just idag av alla dagar kom dom visst på att det var dags för vår bastu.
Och sen har vi värmen som har varit olidlig. Och som en liten prick över i:et var det någon som knackade på dörren vid tolvtiden nångång. Jag öppnade inte, som jag skulle sett ut just då, så hade jag väl skrämt livet ur vem som än stog utanför (i och för sej kändes nog lite som det var det enda dom förtjänade). Det tog en hel svettig timme innan jag kunde somna om igen.
Nä, slut på gnället! Nu sitter jag i varje fall här med en kopp kaffe nyduschad och fräsch. Jag har väl inte berättat hur det går med bastun förresten...I fredags fick vi besked om att plattan är alldeles för blöt att lägga plastmatta på utan att behandla den med epoxylim för 6 500 kr först. Vi kan också lägga klinkers utan att behöva limma plattan. Just nu har vi gett dom i uppdrag att kolla upp vad det skulle kosta med klinkers på golvet och dessutom kakel på väggarna i duschen. För snygga klinkers och sen plastmatta på väggen kan jag inte tänka mej blir särskilt fint. Jojo, det blir nog inget bastat innan vi åker tillbaka till Bangla inte, och vad det kommer att kosta innan det är klart det vill jag helst inte veta. Men, men VEM vill basta nu egentligen??! Och pengar är ju till för att göras slut på, har jag hört!! :)
Nu ska jag vidare till en blomsteraffär för att beställa ett blomsterarrangemang till min mosters begravning från några av oss syskonbarn. Hon gick bort i förra veckan efter att ha varit sjuk länge och begravningen är på tisdag.
Jag kan också skriva ner nåt jag fick höra igår när jag kom till jobbet. Det var en av damerna som varit lite orolig under eftermiddagen: "Jag måste ringa polisen, jag har tappat mitt minne!" Dom är så härliga, tanterna!! Växtkraft!

1 kommentar:

  1. 2 dagar kvar!!!!! Tanten med minnet är klokare än de flesta med sitt konstaterande!

    Mannen

    SvaraRadera