onsdag 7 juli 2010

Onsdag 7 juli.

Nu går dagarna fort igen när jag har kommit igång och jobbat lite. Idag på förmiddagen tog jag en tur förbi Kvarnen för att uppdatera mej lite efter drygt ett år som tjänstledig. Ska jobba första natten ihop med en annan vikarie och då vill det ju till att man vet i varje fall lite om vad som ska göras. Mycket var sej likt, men ett par nya pensionärer har tillkommit.
Passade också på att cykla ner till Golvmaterial för att beställa dom mattor som behövs till bastun. Det blev ljust beige till väggarna i själva duschen och en mörkare brun till golvet. Så enkelt som möjligt utan mönster, så att panelen kommer till sin rätt och att det inte blir för oroligt med för mycket olika mönster och färger. Hoppas gubben blir nöjd med mitt val. Och jag också förstås! Det brukar aldrig bli som man tänkt sej när det kommer upp. ;) Hua, jag blir nervös bara jag tänker på det!!
Få se om det hinner bli färdigt innan det är dags att åka tillbaks till Bangla. Det är ju så kul att designa när allt är nytt! Det kommer att bli en hel del gammalt skit som ryker för att ge plats åt lite nya grejer. Yieepiee...vad härligt det ska bli att fixa i ordning!!
Så här ser det ut nu!

Nu ska jag ut och gå. Kriget mot extrakilona vinns inte på en dag!! :)

2 kommentarer:

  1. Hej Cissi!!!! Bastun kommer säkert bli kanon!!! Jag läser ju din blogg då o då och det måste vara en enorm skillnad att komma hem nu och dessutom vara på jobbet efter detta år :-) Kram Mia H

    SvaraRadera
  2. Jo, jag ser nog världen lite annorlunda efter året i Bangladesh.
    Känns bra att vara hemma och hälsa på några månader, men jag ser också fram emot vårt sista år i Bangla.
    Kram :)

    SvaraRadera