måndag 26 juli 2010

Fem dagar i ett inlägg....

Dagarna går fort och mycket har vi gjort. Jag har hunnit med att nästan vinna i både minigolf och plump. Vi började med minigolf i torsdags kväll. 18 hål är alldeles för många...jag hinner alltid tröttna. Hur som helst vann Jerry med 43 poäng mot mina 44. Vad Elin fick? Det får nog förbli en familjehemlighet för husfridens skull. ;)
På fredagen när jag vaknat blev det en tur till Trosa. Hanna hängde också med eftersom Patrik jobbade. Trosa är en trevlig sommarstad med massor av inredningsbutiker att titta i. Det blev inget handlat förutom lite öl på bolaget och varsin plankstek till lunch. Det var gott! Kanske ännu mer eftersom vi fick stå en bra stund och dregla över andras mat medan vi väntade på ett bord.

På lördagen blev det grillning hos Cattis och Peter. Som vanligt var maten jättegod, trots spöregn blev det grillade spett med fläskfilé och klyftpotatis med rödvinssås. Kvällen avslutades som vanligt med ett parti plump. Tvåa blev jag, men bara med ett poäng den här gången också. Men som någon sagt: Nära skjuter ju ingen hare! Tur att jag kan ta en förlust i varje fall.
Söndagen gick till återhämtning. Det behövdes faktiskt för oss allihop. Idag har vi varit på stan en sväng, och för att få tyst på Elin och hennes ihärdiga tjat om en prinsessbakelse fick det bli dagens fikabröd. Bakelserna var slut så istället fick det bli den allra sötaste lilla tårta jag sett nån gång. MUMS!
Nu är det snart dags för måndagens tipspromenad, och sen några nätters jobb igen. Vi får väl se när nästa inlägg dyker upp....det blir nog inte imorgon i varje fall! :)
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar