torsdag 9 februari 2012

Trevligt!

Det snöar fortfarande. I lördags när det var 30 grader på balkongen kändes det lite tråkigt att lämna Istanbul för kalla Sverige, men idag känns det riktigt bra att åka imorgon. Lite färg i ansiktet lyckades jag få i helgen och det är ju inte så dumt att ha med sej hem!
Med packningen går det sådär. Min plan var att packa efter frukosten med sweoarna, men ett glas rödvin till lunch fick mej alldeles att tappa viljan.
Frukosten var väldigt trevlig och god förstås. Godast är honungen som man blandar med grädde och brer på brödet. Några av extrakilona kring magen kan jag nog skylla på just det. :)
Efter frukosten gick vi för att se en utställning med Salvador Dali. Spännande konst med vackra färger, men jag måste nog påstå att han måste stundvis ha varit lite galen.

Efter utställningen begav sej alla hemåt. Jag fick sällskap av en tjej som skulle upp mot Taksim. Hon hade lite tid att fördriva, så hon frågade om vi skulle ta ett glas vin någonstans. Och vin det har jag nog aldrig tackat nej till.
Nu återstår virkning. Om en halvtimme ska vi mötas.
Först träffar man ingen, och sen träffar man ingen och sen träffar man alla. Trevligt!!
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar