onsdag 15 februari 2012

Ledbruten tant!

Nu går det bättre i livet igen! Efter lite mickel med säkringarna i bastun fick jag fart på vattenberedaren i bastun igen! :)
Jag har fått två jobbnätter inbokade i nästa vecka och jag har bokat träff med fru W på fredag. :)
Renoveringen av övervåningen är påbörjad. När vi flyttade hit för 20 år sen fattades det ett sovrum. Vi byggde en vägg och delade av en stor hall till ett sovrum och en liten hall. Nu finns inte behovet av tre sovrum längre så vi bestämde i julas att riva väggen igen.
Jag är en handlingarnas kvinna och nu är det värsta gjort, alla gipsskivor är nedrivna och fraktade till sopstationen. :)
Nu återstår bara reglarna och dom kommer vi elda upp i bastun. Jag kan också se att övervåningen kommer att bli fin och nya stora "hallen" kommer att bli ett suveränt rum. Ni kommer nog att få höra mer om det.
Jag har också plockat ihop en hel del gamla möbler och böcker som en välgörenhetsorganistion kommer och hämtar imorgonbitti.
Det ihop med snöskottning har gjort tanten minst sagt ledbruten. Imorgon blir det lite lättare arbete i väntan på att yngsta dotter´n kommer från Gävle. :)
Som sagt.....det går ner och det går upp.......:)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar