torsdag 2 februari 2012

Brrrrrrr....

Ni tycker säkert jag är gnällig där hemma i Sverige när jag säger att jag fryser. Här har vi bara -2 grader!!
Idag har jag faktiskt tagit mej ut på en promenad på några timmar i varje fall. Det är skönt att bara vandra runt och upptäcka nya vägar i gamla områden, nästan med fara för livet idag måste jag säga.
Från taken hänger enorma istappar och på flera ställen rasade snö och is ner över trottoaren. Tog jag det säkra före det osäkra och valde att gå på vägen istället blev jag nästan ihjälkörd av bilar som har ovanligt mycket gas i uppförsbackarna just nu. Dom tar liksom sats och varvar upp redan nedanför backen och sen gäller det verkligen att hålla sej undan för stannar dom är det risk att dom istället för att fortsätta upp glider ner igen.
Det är tur att ambulanserna har snökedjor i varje fall! Inte trodde jag det om Istanbul inte.

Ikväll är det i varje fall dags för styrelsemöte. Jag tog en tur till Taksim och köpte bussbiljetter för jag tänkte jag skulle ta bussen till Ortaköy. Jag kollade också vilken buss jag skulle kunna åka med.
Nöjd med mej själv kom jag hem och satte på datorn där ett mail väntade från en annan styrelsemedlem. "Ska vi dela taxi"? "Ja, gärna"!! :)
Frys inte ihjäl!! Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej Cissi!
    Hälsningar från en hönsmamma till en annan hönsmamma. Barnen är det bästa vi har det bara är så! Ja vi fryser här men har anledning att dricka upp glöggen sen jul. Peter trivs på nya jobbet, lite tungt att köra själv varje dag bara. Vi var hos Josse i lördags, skönt att bara ha 15 mil till ett barn iallafall. Sköt om er. Hälsa Jerry från oss, för Peter hälsar också förstås. Kram Cattis

    SvaraRadera
  2. TACK för senast! Skönt att allt är väl med er!
    Och visst är dt så, barnen är det bästa vi har! Och ibland känns det så långt till dom!
    Kram till er båda!!

    SvaraRadera