tisdag 7 februari 2012

Bara två dagar kvar i Istanbul!

Ja, på fredag bär det av Hemåt igen, hemmet med stort H. Nu har jag bott in mej så pass att det här också blivit mitt hem, än så länge med litet h och så tror jag det kommer att förbli.
Här kommer några bilder från min långpromenad till Lindpaviljongen igår. Jag gick runt Mackaparken och passerade genom Nisantasi, som är ett av Istanbuls dyrare områden. Strax runt hörnet fanns den här bebyggelsen, som jag nästan kallar slum.
Konstigt att sånt kan finnas i en stad som är "så rik".


Paviljongen var inte så märkvärdig, men jag fick mej en skön promenad i varje fall.


Idag kan jag än så länge bara konstatera att gubben är fortsatt sjuk och att det är gråkallt ute. Kanske blir det till att sova middag, kan behövas.
Inatt när vi sov vaknade jag som vanligt av att jag höll på att trilla ur sängen. Jag har nämligen en gubbe som tycker om att ligga nära. När jag puttade till honom lite för han skulle flytta sej lite vände han sej om, tog mitt täcke med sej och gav mej en knuff med rumpan så jag inte hade något annat val än att kliva ur sängen.
-"Nu j--lar ger du tillbaka mitt täcke och flyttar på dej. Jag får inte plats!!!"
-"Hur kan du veta att det är så smalt när du står där?" Eller hur?
Nu tror jag gubben har varit hemma för länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar