fredag 17 februari 2012

Fredagsmys

Elin damp ner i huset vid fem-tiden igår och det var så roligt att träffas igen Hon är sej lik fast hon numer är en sjättedels sjuksköterska och officell flickvän till Niklas, som också dök upp i huset senare på kvällen.
Idag har jag varit i grannkommunen Oxelösund och lunchat med min gamla jobbarkompis fru W. Det är snart tre år sen jag slutade på Kvarnen och det är skönt att vi inte växt ifrån varandra, det är fortfarande lika kul att träffas.
På eftermiddagen har jag babblat med Elin och rivit det sista på övervåningen. Nu ska renoveringen påbörjas. Första ska jag skarva taklisten där väggen satt, sen ska jag spackla skruvhålen och sen ska paneltaket målas vitt. Lätt som en plätt!? Näe, om jag ska vara ärlig är jag lite orolig för resultatet.
Men nu är det fredagkväll och ledigt. Vinet är upphällt och bastun är snart varm...
Ha en trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar