torsdag 18 juni 2009

Midsommarstång!

På förmiddagen var jag och plockade blommor. Hundloka, midsommarblomster och smörblommor. Lupiner var svårt att hitta. Där jag brukar plocka hade dom klippt vägrenen och mejat ner alla vackra blommor, men efter att ha hoppat över ett stort dike och klättrat upp för en slänt fick jag ihop en hink i varje fall. Jag undrar vad alla bilister tänkte, jag såg nog rätt kul ut. Som en stenget ungefär. När vi klädde midsommarstången på Kvarnen spöregnade det verkligen. En dam gjorde oss sällskap en stund, men jag förstod henne verkligen när hon gick in i värmen. Det blev Britt-Marie och jag som gjorde klart, påhejade av en karl i kilt. Det ni, det är inte ofta man träffar såna, inte.
Till slut var vi väldigt blöta, men nöjda fast stången stog lätt på sne´. Hoppas vädret blir bättre imorgon, så även damerna kan se hela härligheten.
GLAD MIDSOMMAR ALLA PÅ KVARNEN!!!!

3 kommentarer:

  1. Hela härligheten på midsommarstången eller karln i kilt ....:-)*asg*
    Fru W

    SvaraRadera
  2. På midsommarstången förstås, vad har du för fantasier egentligen. ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi ja du .......
    Vem var det som bar kilt????
    Kram Fru W

    SvaraRadera