onsdag 29 april 2009

Onsdag kväll

Det har varit en lång dag , kl 10.30 kom Kamal, och hämtade mej. Vi åkte till Jerrys kontor där jag mötte upp två trevliga tjejer från Sverige och en bangla tjej, som bott i London halva sitt liv och nyss återkommit hit. Vi har haft en fantastisk dag med mycket shopping och gästerna från Sverige blev överförtjusta i Bangladesh vackra pärlor. Sen blev det lunch på Westin, jag tror det är Dhakas största och modernaste hotell. På kvällen har alla varit här hos oss och ätit beställd pizza, i väntan på rätt tid att åka till flygplatsen. Alla trodde planet lyfte 21.00, men det var 20.10, så det blev stressigt med maten och röd vinet. En härlig dag, med många nya bekantskaper.
En dag kvar, på fredag morgon flyger vi hem till Sverige. Jag längtar efter alla där hemma. Nästa gång jag kommer hit, någon gång efter midsommar ska jag bo här, känns fortfarande konstigt.
Gulshan 2 market, med pärlor, konst, antikviteter m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar