torsdag 23 april 2009

Bangla el

Jag landade på tisdag kvällen förra veckan, vid sex- tiden. Jerry och vår chaufför Kamal, kom och hämtade mej. Vi har alldeles nyss bytt lägenhet, så jag var otroligt nyfiken. Det blev ingen besvikelse, kan jag säga. Stället är otroligt fint, och stort. Kvällen blev
inte eller så tokig med kalvfile och rödvin.

Onsdagen blev en riktig chock till att börja med. När jag skulle plocka ur tvättmaskin, fick jag en redig stöt. Tydligen måste man stänga av strömmen på väggen innan man tar i eländet. Till historien kan tilläggas att jag fick en riktig stöt idag också, denna gång av en lampa. Den här gången en riktig en på 220 volt. Tjohej håret står fortfarande rakt upp och det ringer i örona, känns som jag har tagit rast i elektriska stolen. Vi får väl se om det blir några mer inlägg.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar