söndag 26 april 2009

Balkongen är klar!

Igår på eftermiddagen kom vi så iväg för att handla nya växter till vår balkong. Dom hade en hel del att välja på och efter mycket velande valde vi två palmer och en bougainville. Grabbarna i trädgården bytte krukorna åt oss, och blev uppriktigt skit glada när jag frågade om jag fick ta ett kort.Sen uppstod problem. Bougainvillan gick inte in i bilen, men problem är ju till för att lösas. En riksaw tillkallades, för hemkörning, och en av grabbarna från trädgården åkte med. Jerry och jag hade ju förstås bilen med oss, men vem kunde väl veta att vi skulle köpa en halv djungel.

På hemvägen uppstod problem, eftersom inte rikshaw killen hittade. Vi fick åka bakom, tuta och gestikulera, som tokiga för att han skulle komma rätt. Faktiskt skulle vi nästan bara rakt fram, men människan envisades med att vilja svänga överallt. Jag skrattade, så jag tjöt.Lyckligt och bra kom vi i varje fall hem, både växterna och vi. Här ser ni resultat, vår "nystylade" balkong. Synd bara att det är 40 grader ute, så det går inte att vara där. Svalare tider, väntar dock fram emot oktober, tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar