onsdag 22 april 2009

Hejsan svejsan vänner och bekanta!

Är nu i Dhaka, Bangladesh för fjärde gången, sista gången innan flytten hit ner. Min gubbe Jerry jobbar här sedan 10 månader tillbaka. I augusti 2008 var yngsta dottern och jag på vårt första besök. Vi landade på Zia inernationella flygplats mitt i regnperioden. Det första vi såg från bilen var ett överfullt tåg, där faktiskt folk åkte på taket och över allt där det fanns plats. (Tåg kommer jag nog för alltid att undvika i Bangladesh.) När vi kom tillbaks till lilla Nyköping igen efter den tre veckors utflykten, tog det tid att smälta alla intryck.
I november och februari var jag tillbaks igen, den här gången med äldsta dottern, som sällskap. I november en och en halv vecka och i februari tre veckor igen.
Nu är jag alltså tillbaks igen i tre veckor, tiden rusar iväg, så en och en halv vecka har redan gått. Egentligen skulle jag ha börjat med bloggen direkt när jag kom ner, men eftersom datorer inte är min starka sida dröjde det. Jag tänker däremot berätta vad, som hänt här nere i efterhand.
Jag ska också be gubben, att leta upp laddaren till kameran och lära mej hur den fungerar, så jag kan "styla" till det med lite kort. ( Lägga upp dom på bloggen får han nog också göra till att börja med). Nu har jag mycket nytt att lära, men skam den som ger sej.
Syns i nästa inlägg!! ( Förhoppningsvis med bilder, en till att börja med i varje fall)
Kram

1 kommentar:

  1. Tjena bruden!!
    häftigt att du kommit igång med ditt bloggande så man kan följa vad du gör för upp tåg där borta;)

    SvaraRadera