måndag 26 november 2012

Ledbruten

Nu har jag verkligen jobbat hårt i trädgården i tre dagar, jag har träningsvärk både här och där, mest överallt faktiskt. Krattningen är färdig och bara en liten ynka rabatt är kvar att klippa ner. En del lämnar jag till våren, men höstanemonen som är så vacker på sensommaren är inte alls lika vacker längre, hög och brun så den nästan är svart kommer den att skjuta upp ur snön och störa allt det vita. Näe, bort ska den! Förhoppningsvis redan imorgon.

Imorgon ska jag också ha bilen för att åka och handla lite, också både här och där, Systembolaget, Blomsterlandet och lampaffären bland annat . Igår kväll tog jag nämligen fram alla adventsljusstakar och där var som vanligt diverse saker trasigt. En transformator var sprucken nästan i två delar och flera lampor av diverse olika modeller var trasiga. Nu har jag lagt allt i en liten hög på köksbordet och imorgon tar jag allt i en påse och åker till sta´ns bästa lampaffär. De är utmärkt bra på att hjälpa en okunnig lamphandlare och på mindre en fem minuter brukar de ha plockat fram allt nytt och fräscht med rätt styrka och storlek. Det lyckas jag ALDRIG med om jag försöker hitta rätt själv!

Jag har också hunnit träffa familjen sen jag kom hem och idag dök Hanna upp hos mamma. Hon och pojkvännen har varit i Gävle hos Elin och hennes pojkvän och hälsat på i helgen. Tänk vilka stora barn vi har!!

Det jag inte hunnit är att blogga och om jag hunnit fram emot kvällen har jag inte orkat. Jag har helt enkelt satt mej i soffan efter middagen och där har jag suttit utan att orka röra ens en fena. Jag hade också tänkt bjuda på ett kort på vår numer välkrattade trädgård, men något kort hann jag inte eller ta innan mörkret föll som en mörkläggningsgardin.....det mörknar fort här i Sverige. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar