tisdag 20 november 2012

I väntans tider......

Jag går här och mest bara väntar på fredagen då jag ska åka hem till Sverige. Gubben skulle egentligen åkt med, men fick ändra planerna i sista minuten. Istället åker han till Göteborg på måndag för att jobba i några dagar och så dyker han upp i Nyköping på fredag nästa vecka istället.

Här i Istanbul förbereder jag för avfärd, bland annat ordnar jag lite inför nästa vecka då fem stycken arkitektstuderande från Skottland ska låna vår lägenhet i några dagar. Jag har handlat lite fler julklappar också och idag har jag varit och handlat ny kol och tobak till vattenpipan. Jag slutade röka för snart åtta år sen, men en vattenpipa unnar jag mej då och då tillsammans med gubben och efter som det nu blir länge till nästa tillfälle är det bäst att passa på att ta sej ett redigt bloss innan resan.
Annars som sagt längtar jag efter familjen därhemma och jag längtar efter trädgården där det finns massor av jobb att ta itu med. Det blir gummistövlar och trädgårdshandskar på och sen ska det krattas och röjas så det står härliga till. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar