måndag 22 augusti 2011

"Röda faran" och vi

Idag har både Elin och jag avslutat våra "sommarjobb". Vi har båda jobbat sen mitten i maj. Skönt att vara ledig från nätterna ett tag, just nu har jag jobbat så mycket natt att jag är piggare på nätterna än på dagarna.
Nog om arbetet. När jag vaknat idag vid 12-tiden ringde jag Hanna, som kom och fikade. När Elin slutat klockan tre åkte vi allihop ner till H:son för att hämta vår hyrda lastbil, som var väldigt STOR och väldigt RÖD. Elin tog första biten och det gick utmärkt faktiskt. Sen var vi till ICA Maxi för att handla lite. Då var det jag som provkörde. Det gick bra, men jag är väldigt glad för att Maxi har en väldigt stor parkering.
Sen har vi packat och gråtit, gråtit och packat, men nu är det klart. Lastbilen står färdigpackad och nu sitter vi här med varsitt glas vin och funderar över framtiden och det som varit. 20 år är en lång tid att bo ihop, och det är väldigt sorgligt att skiljas åt. Men varje barn ska ju förr eller senare ut i livet för att stå på egna ben. Jag kan bara önska henne lycka till och hoppas att hon kommer och hälsar på ibland.
Imorgonbitti drar "Röda Faran" och vi till Gävle. Hej!
<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar