torsdag 25 augusti 2011

Rapport från en flytt

I tisdags morse bar det då iväg för att flytta Elin till Gävle. Vi turades om att köra "Röda faran" i 30 mil. Vi tog faktiskt en liten omväg över Strängnäs och Enköping för att slippa köerna genom Stockholm på morgonen.
I Gävle körde jag och Elin "gps:ade" oss genom Gävle. Först hämtade vi nyckeln till lägenheten vid högskolan. Medan Elin var iväg meddelade jag alla som var oroliga för att vi skulle fara i diket med "Röda faran" att vi kommit fram ordentligt.
Sen bar det av till området Sätra för att kolla in Elins tre-rummare, som hon ska dela med en annan tjej. Lägenheten var faktiskt helt ok, och Elin tyckte det kändes bra, i varje fall till att börja med. Allra helst hade hon velat bo själv. Kanske går det att ordna så småningom.
På tisdag morgonen var det dags för mamma att fara hem igen. Så sorgligt och lite oroligt för vi lyckades inte få igång Elins TV och till datorn fattades en kabel så vi kunde inte ansluta den till det fria nätet i lägenheten. Som tur var hade jag med mitt mobila bredband, så det fick bli kvar i Gävle.( Själv blev jag utan, det är därför jag bloggar från jobbet.....schhhhhh....).
Hem kom jag ordentligt. Det gick i en rasande fart genom Stockholm den här gången. Vid tolv var jag hemma och vid två lämnade jag tillbaka "Röda faran", som var en Citroen Jumper om någon undrar. Jag blev faktiskt nästan förbannad när jag lämnade in den. Jag hade både städat bilen och tankat den full faktiskt precis där jag skulle lämna den. När jag kom in med nyckeln säger tjejen i kassan: " Har du tankat ordentligt nu? Diesel skummar så mycket, så när den stänger av sej själv för det är fullt går det att få i tio, femton liter till!" Sen for hon ut och sa åt mej att stoppa i kortet igen och så satte hon igång och "tankade". 1 kr och 73 öre fick hon i. Sånt där gör mej vansinnig!! Varför inte bara säga att hon vill kontrollera om jag fuskat med tankningen?? Fegis, säger jag bara.
Åter i huset blev det lite vin och en hel del tårar för stackars Elin utan TV. Några tårar var nog helt egoistiska också för den delen.
Idag har jag jobbat först kväll och sen blev det en natt på det. Kommer nog vara lite trött imorgonbitti, men det har gått förr.
Huvudsaken är att jag pratat med Elin. Hon kvittrar som en lärka, även fast hon just nu är en riktig "nolla" och utan TV. Nu känns det bra för mamma igen!!! :)
Några ord till bara. Fortfarande kan jag inte svara på kommentarerna, så därför vill jag passa på att tacka för dom. Det är nämligen väldigt kul med kommentarer!! Sen hade jag också planerat att lägga ut lite bilder på b la "Röda faran" och Elin, men jag glömde överföringskabeln hemma.
På återseende när jag får tag på internet igen.
Ha det gott alla!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar