lördag 6 augusti 2011

Jobb,jobb och jobb...

Ja, nu är det mycket jobb. Egentligen skulle jag jobbat fre-,lör- och söndag den här veckan, men i torsdagsmorse ringde vikarierande chef och bad mej jobba torsdags natten. Tack och lov kunde hon fixa bort söndagnatten istället så nu är jag "långledig i tre nätter innan jag går på onsdagkväll igen.
Ändå har jag hunnit litegrann den här veckan. Mördat ett hundratal sniglar, grävt upp en plymspirea, varit till soptippen med vår gamla ihoplimmade dator m.m, m.m. Några trevliga saker har jag också haft på schemat. På torsdagen tog Elin och jag en tur till Norrköping och Media Market för att shoppa diverse grejor att ta med till Gävle. På hemvägen blev det en tur till Billbäcks plantskola för en fika och lite trädgårdsinspiration. Jag fick faktiskt en väldigt bra idé till trädgården där jag länge haft en plan att skapa rum i trädgården. Nu vet jag var och hur jag ska börja...nu är det bara tid, och kanske lite muskelstyrka, som fattas.
Jag har också pratat en hel del med gubben i Turkiet. Både längtar och längtar inte dit. Det känns som jag alldeles i dagarna börjat förstått att jag inte ska tillbaka till Bangladesh igen. För första gången sen vi kom hem har jag sett på kort därifrån och läst lite gamla inlägg på bloggen. Jag saknar människorna jag mött mer och tänker på dom oftare.
Särskilt konstigt känns allt när jag möter mina gamla arbetskompisar och får frågor om tiden i Bangladesh och framtiden i Turkiet. Ibland förstår jag inte att det händer mej, att jag faktiskt har fördelen att bestämma om jag ska arbeta, eller inte. Om jag ska vara i Turkiet eller i Sverige. Livet är då bra underligt i varje fall.
Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar