måndag 15 augusti 2011

Ni ser...nu är jag här igen!!!

Här kommer det utlovade blogginlägget, även fast eftermiddagen blev en aning utanför planerna. Det blev fem timmar på akuten med diverse obehagligheter, som jag inte vill prata om här. Det som var bäst var att Hanna gjorde mej sällskap, tack för det!! :)
Nu sitter vi i varje fall här och firar Elin och jag, jag för att jag är friskförklarad och Elin för att hon fått en lägenhet i Gävle. :) Så kul!! Inflyttning blir nog redan nästan helg.
Kan också tala lite om vattnets vara eller icke vara här i Nyköping. I fredags hade vi en stor läcka, som slog ut all vattenförsörjning i Nyköping med omnejd under förmiddagen. Sakta men säkert har Nyköpings vackra vattentorn fyllts på igen för att idag vid lunch skapa ytterligare en läcka, som gjorde oss vattenlösa några timmar till idag.
Kommentarerna i vår tidning är många och ilskna. Jag tycker vi ändå ska komma ihåg att vi faktiskt för det mesta har rent vatten i våra kranar och vi har t o m rent vatten att duscha och tvätta kläder i. I Bangladesh har säkert 80 procent av befolkningen inte rent vatten ens att dricka, tillsammans med åtminstone hälften av jordens befolkning. Tänk lite på det, så kanske det blir lite lättare att härda ut den tillfälliga vattenbristen i vår lilla och annars så trygga stad??!
Som ett litet PS, så kan jag fortfarande inte svara på kommentarer, men visst var vi till Söderköping för att besöka Smultronstället.
Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Hallåj igen!!!
    Nu blir jag orolig!!!!!
    Ska nog lyfta luren och ringa dig......

    Massor av kramar Fru W

    SvaraRadera