onsdag 5 december 2012

Borta bra, men "hemma" bäst

Jo, jag är verkligen urdålig på att blogga när jag hemma. Det är så mycket annat som lockar och pockar på uppmärksamhet.

Men om jag börjar ungefär där jag slutade sist, så kan jag konstatera att de numer fula höstanemonerna står där dom står, just nu under ett tjockt snölager. Lampaffären som skulle rädda min jul kunde inte göra något med mina glödlampeproblem, så frun fick ta saken i egna händer. Lampan fick beställas på nätet och transformatorn fick lagas med eltejp. Nu lyser det så fint i alla fönster. :)

Och så till den gångna helgen, som gick som en blixt. På fredagen fick jag först hem käre gubben från Istanbul, efter en mellanlandning i Göteborg. Vid tio skulle yngsta dotter´n komma med tåget från Gävle och jag ställde in mej på att hämta både henne och pojvännen. Elins problem började redan i Gävle där hon tillsammans med många andra missade ett tåg som aldrig ens dök upp på stationen. Efter att ha väntat en timme på nästa tåg fick hon veta att det var försenat med 45 minuter. Efter ytterligare väntan kom hon så äntligen iväg, dock utan anslutning i Stockholm eftersom hon missat allihop. Efter många telefonsamtal både från pappa i Nyköping och Elin på tåget ordnade Sj en taxi till Elin och hennes nya kamrat, också akterseglad redan i Gävle. Vid tolv på natten kunde jag hämta dotter´n vid stationen och pojkvännen i stan! Äntligen frid och fröjd!

På lördagen kom Hanna och hennes sambo redan på förmiddagen. Vi kokte musslor till lunch under Hannas ledning och det blev så gott så. :) Framåt eftermiddagen bar det av på trevligt 70-års kalas. Min allra bästa pappa fyllde år och firades nästan hela natten lång med öppet hus. Trevligt att träffa släkten, äta gott och prata om både ditt och datt!! :)

Söndag och måndag fortsatte vi bara att ha trevligt och njöt av att vara hemma i vårt hus, båda två för första gången sen i augusti. :))) En helg med idel leenden!!

Nu är det vardag igen, gubben har åkt till Istanbul, Elin är i Gävle och Hanna jobbar och står i. Det blev tomt i huset!!

Men snart är det jul och det ser jag verkligen fram emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar