fredag 14 december 2012

Ännu några dagar...

Ännu några dagar har passerat i mitt liv och så också i erat. Mycket har hänt..

...och trevligast var lunchen på stan med min gamla jobbarkompis Marie. Vi åt upp vår mat och så satt vi bara där och pratade och skrattade till folk omkring oss vimsade omkring och letade lediga bord. Vi var tvungna att gå och stå ute och prata i 10 minusgrader klarar inte ens vi. ;)

...och smartast var nog när jag kom på att jag kunde parkera gamla skodan, vår "familjebil", i stans enda inomhusgarage medan jag handlade julklappar för att senare kunna få upp den ihopfrusna bakluckan för att under dagen kunna inhandla årets julgran.

...roligast var nog när jag tillsammans med julgransförsäljaren försökte få på nätet på julgranen. Han drog och jag sköt på för att få den något stelfrusna granen genom den där trumman, som liksom sätter på nätet. Vi fick kämpa hårt och skrattade gott under tiden! :) En annan rolig sak var när dom behövde miniräknare för att räkna ihop antalet inhandlade buteljer på systembolaget. Jaja, det är en lååång helg detta år!!

...och vackrast var nog vinterpromenaden jag tog idag genom det lilla naturreservat vi har mitt i stan. Här kommer några vintriga bilder, tagna i sista minuten, innan snön blir tung i mildvädret och faller av träden.

Kan ju också tillägga att det verkligen var i sista minuten vi fick se bocken, den i Gävle alltså. Vinterkramar till er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar