lördag 8 december 2012

Full fart! :)

Några dagar sen sist igen....tiden går fort.

I torsdags eftermiddag ringde bemanningscentralen och ville att jag skulle jobba natt. Det fick verkligen fart på mej. När jag har ledigt dag efter dag har jag en fantastisk förmåga att skjuta upp saker och ting. Tvättkorgen fylls på och dammet samlas för varför göra nått idag när jag lika gärna kan göra det imorgon, ingen brådska här inte. Men så plötsligt när jag skulle iväg och jobba hann jag både tvätta och städa på bara några timmar. Fantastikt!När jag vaknade igår efter nattpasset var det bara att njuta av ett nystädat hus.

Idag har det varit full fart och det gillar jag. Först hämtade jag bilen hos Hanna och sen tog jag en tur ut på landet för att hälsa på svärfar och svärmor. Där blev det go´fika och två säckar ved till bastukaminen. Det går åt lite när man som jag bastar flera gånger i veckan, rullat mej i snön har jag inte vågat än, men det kommer nog det med. På eftermiddagen blev det födelsedagsfika hos brorsan och hans familj. Full fart hela dagen som sagt!! :)

Nu sitter jag här och laddar för en tur till Gävle imorgon. Mamma, pappa och jag ska åka upp för att hälsa på Elin och Niklas. Vi har varit lite oroliga för vädret men nu ser det ut att bli jättefint! Det enda jag är orolig för nu är att bocken ska hinna brinna ner innan vi är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar