torsdag 5 april 2012

:)

Nu har vi tillbringat en hel dag och en halv natt tillsammans i Istanbul.
Vi började med turkisk frukost på House Café i Tesveike och sen blev det ett kortare besök på kontoret. Babbi hade lovat att komma och hälsa på sin arbetskamrater.

Sen tog vi en taxi till Galatabron och promenerade över den till kryddbasaren.

Vinpaus på en av restaurangerna under bron.

Efter en liten tur på Stora basaren blev det spårvagnen hem för några timmars vila innan det bar iväg ut igen.

Först middag på favoriten Kasabim och sen blev det barhäng både här och där. På sista stället hade frun fått nog av starka drycker och beställde in vatten istället.
Lite reagerade jag över att jag fick så lite vatten i ett väldigt litet glas och lite undrade jag varför människan som serverade oss ideligen tjatade om coke. "Don`t you want some coke"!
Efter två törstiga klunkar förstod jag "nästan" direkt att det var vodka i glaset......hua!

Efter en trevlig dag vinglade vi hemåt framåt halv två! :)
GLAD PÅSK på er alla där hemma!! Jag önskar ni kunde vara här allihop!!
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar