fredag 2 december 2011

Brynt ytterlår!

Vad gör man då som lyxhustru en fredag i Istanbul. Jag har städat, vattnat våra två orkidéer och sen har jag handlat till helgen.
När huset var rent och allt var klart bestämde jag mej för att även tanten skulle bli riktigt ren. Det blir man på ett turkiskt bad, så jag packade min ryggsäck och knallade iväg till det närmaste badet, det som jag först beskrev här på bloggen.
Idag kände jag mej som hemma, och det var inga problem att "lägga upp sej" på skrubbordet tillsammans med en annan kvinna som redan låg där och fick sin behandling. Det var skönt, ända till jag efter en stund började känna hur varm hällen var.
Jag försökte så gott det gick att lyfta och "vädra" de delar som blev värst utsatta, men det är lättare sagt än gjort under en massage av en turkisk baderska. Innan jag var klar dunkade det i huvudet och pulsen var uppe i säkert 150 slag i minuten.
Det blev mycket kallt vatten sen, både på utsidan och insidan.
När jag kom hem inspekterade jag mina skador och upptäckte att både armbågen och ena låret lyser så vackert röda. Ett tag tänkte jag lägga ut en bild, men jag tror inte det skulle locka så många läsare! ;)
Nu sitter jag här och har det gott med ett glas vin medan mitt brynta ytterlår övergår till att vara "bara" lätt rosa!!
Ha nu en riktigt trevlig helg!! Kram från Istanbul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar