fredag 9 december 2011

Bak, med mycket möda och stort besvär!

Krattningen är sen länge sen avslutad. Det blev så grönt och fint i trädgården. ;) Igår lånade jag bilen och tog en tur för att handla lite. Först skulle material till underarbetet innan tapetseringen inhandlas, gick som en dans. Jag tog en tur på stan också och lyckades faktiskt hitta en hel del julklappar, som jag börjat slå in. Mysigt!
Idag när jag vaknade bestämde jag mej för att baka lussekatter. Jag hade allt hemma (trodde jag) utom ett andra paket saffran, det första fick jag häromdagen i present av vår elleverantör. Det blev en cykeltur till närmsta ICA.
Allt gick som en dans tills jag upptäckte att jag bara hade några dl vetemjöl. Den andra påsen i skåpet visade sej nämligen vara grahamsmjöl.
Så gick det med den degen!
Efter en liten funderare bestämde jag mej för att det jävlaranama skulle bli lussebullar bakade här i huset idag i varje fall.
Det fick bli en cykeltur till Citygross för att inhandla nytt saffran och VETEMJÖL. Passade på att hälsa på Hanna bakom fiskdisken och hennes kommentar blev: "Typiskt dej!"
Man skulle nästan kunna säga: "Jag har inte hört nått så dumt, sen jag släppte en brakar i fasters bastuba"! Ser ni på julkalendern förresten? Om inte, gör det!! :)

Näe, nu är ääääntligen bullarna klara och eftermiddagskaffet väntar! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar