måndag 13 maj 2013

Mot Sverige igen!

Efter några intensiva veckor här i Istanbul sitter jag nu här startklar och väntar på att det ska bli dags att bege sej mot flygplatsen. Jag ska hem för att knycka lite mer ved från svärmor och svärfar innan de lämnar sitt hus på landet för en lägenhet i stan. Ja, jag ska väl inte bara knycka grejer utan hoppas kunna hjälpa till lite med flytten också.

Kan tro att det är en hel del annat att göra också. Om jag inte dödade gräsmattan med alla gödning jag gav den innan jag åkte, så har den säkert vuxit en hel del och behöver klippas. Kanske hinner jag ta ett tag med resten av trädgården också samtidigt som jag förbereder inför helgen då käre maken också dyker upp i Sverige. :)

Som avslutning kommer här lite bilder från vår härliga lördag. Vi tog taxi ut till Kumkapi där Istanbuls största fiskmarknad ligger. På baksidan av marknaden finns en hel samling med trevliga restauranger. Där åt vi en fantastisk fisklunch med vin till innan vi promenerade tillbaka mot Cihangir i sakta mak. Ett trevligt minne att bära med sej hem till Sverige.




Syns snart! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar