onsdag 8 maj 2013

Hej bloggen!

Ibland skiner solen här i Istanbul och då sitter jag på balkongen och läser och latar mej i solen. Och när vädret är dåligt tappar jag lusten för alla större utflykter och stannar istället i soffan med en god bok...händer inte så mycket med andra ord.

Igå tog jag mej i varje fall i kragen och tog en långpromenad i antikkvarteren i Cukurcuma. Jag handlade inget för det är rätt dyrt, men det är väldans trevligt att bara gå runt och titta på alla härliga "skyltningar".


Idag har jag tagit ytterligare en promenad över till Stora Basaren. Där ville jag shoppa en lykta som jag spanat in länge. Först gick jag till den butik där vi brukar handla antikviteter. Den vi brukar handla av var inte där och hans vikarie var ovanligt svår att pruta med och jag fick aldrig ner priset till en nivå som jag tyckte var ok. Därför vandrade jag vidare och träffade snart på en annan butik, som hade samma lykta. Där jag fick ner priset lätt som en plätt och slog till direkt.

På hemvägen passerade jag den första butiken och svängde riktigt med min stora shoppingkasse! Haha...hämnden är ljuv! :)

Jag gick hela vägen hem också för att få lite motion. När jag passerade Galatabron fick jag kontakt med några av fiskarna. De ville att jag tog en bild och det gjorde jag så gärna så! :)


Nä, nu ska jag gå och förbereda middagen. Det blir fest idag! Pannbiff med svensk lingonsylt, gräddsås och kokt potatis till oss och vårt besök, en Hongkongbo från Sverige.

Ha en riktigt skön ledig dag imorgon! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar