fredag 21 september 2012

Äääntligen semester!

Igår när vi landade var livet ingen dans på rosor direkt. Den förbeställda transfern till hotellet var inte på plats och efter några samtal från gubben min kunde dom på företaget där bokningen gjorts bara konstatera " problem with car" och för oss blev det taxi...som faktiskt i slutänden blev billigare.

Efter två timmars väntan på att rummet skulle bli klart bytte vi snabbt om till badkläder och begav oss iväg för att leta upp det ställe där hotellet mot en liten platsbricka i utbyte lånar ut badhanddukar. Efter mycket letande hittade vi kuren som var stängd fast det enligt öppettiderna skulle vara öppet minst tre timmar till. Kan också konstatera att vi redan varit där en gång tidigare, men trodde vi kommit fel för att det var just stängt och låst. Inte ens tre timmar på stranden och en god middag i hotellets restaurang kunde få gubben i riktig semesterstämning.

Idag däremot, efter en hel dag på stranden började lugnet lägra sej på allvar.....ända till vi kom hem till rummet och jag skulle logga in min laptop på hotellets trådlösa för att kunna använda skype och blogga, nu när jag äntligen kommit igång igen. ;) Gubben loggade in båda sina i-phones och sin i-pad, men min laptop gick inte att logga in. Då var dt min tur att bli helt galen! Dom som tycker jag är en lugn person har aldrig sett mej ihop med något som har sladd kan jag genast konstatera. Hursomhelst lyckades gubben lösa problemet, han fann det nog för bäst, och nu sitter vi här sååå glada och nöjda med Azkaotel i Bodrum. >

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar