söndag 11 december 2011

En bra helg!

I fredagskväll var jag bjuden på middag hos mamma och pappa. Det blev en riktigt trevlig kväll med god mat och vin. Jag var inte hemma före tolv. :)
På lördagen tog jag cykeln på tur. Jag tog en sväng på stan för att kolla läget. Några bekanta stötte jag på innan jag cyklade vidare på hemligt uppdrag. Kunde jag skulle jag berätta för den historien var rätt rolig.
Idag har jag varit på två stycken julmarknader ihop med mamma och pappa. Den första låg i Björkvik och var på en gård som hette Ängby. Deras specialitet var ull och dom hade alla möjliga vackra saker i just ull. Jag handlade en ängel, såklart.
Sen bar det av mot Ändebol för att kolla in deras julmarknad. Där var mest ekologiska produkter från gården och närområdet. Där införskaffade jag prinskorv till julbordet. Ska bli spännande att få veta hur Ändebols prinskorv smakar, inte så konstigt som det låter hoppas jag!?
Nu har jag bakat diverse godsaker och som avslutning på denna härliga helg blir det bastubad. Det är lite besvärligt att tända och fylla på ved tills det är varmt, men det är verkligen värt besväret!!
Ha en lugn och skön vecka i julstöket! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar