torsdag 10 mars 2011

Caution, wet floor!!

Stavas det så förresten! Tyckte i varje fall att det var en utmärkt överskrift på dagens inlägg.
Dagen började med en tur till Banani för att kolla in porslin, köpa nya skor och leta efter den sällsynta vispgrädden som inte kocken lyckats hitta på sin shoppingrunda. Vi ska nämligen ha gäster ikväll och till efterrätt blir det chokladmousse!
I Banani pågick ledningsarbete i stor skala. Jag fick skära mej fram mellan alla kablar.


Jag fick i varje fall tag på skor och grädde, 72 svenska kr för en liter. Och hemma hade firman som ska serva våra AC kommit, fullt hus alltså. Efter lunch med käre gubben flydde jag fältet för en ny shoppingrunda vid Gulshan 1 cirklen där jag inte hittade vad jag ville ha.


Sen vidare mot Gulshan 2......

.....där jag nästan fick kräkas. En man höll nämligen på att packa skinnen från dagens slakt och det luktar inte så gott.

Innan jag hann iväg fick han tag på nästa offer.

Sen hittade jag äntligen muggarna som jag ville ha, och när dom packades ringde Elin och sa att hon fått migrän. Eftersom hon inte kan varken prata eller hitta hem under ett anfall for mamma till undsättning utan muggar.
När Elin var nerstoppad gav jag mej ut i köket för att hjälpa Shobul lite med ingredienserna till kvällens fördrink. Han hade mycket ändå med alla AC killar, som springer runt här.
Helt plötsligt utbryter kaos! Vi har fått en FONTÄN i gästbadrummet! Efter tio minuter kommer husreperatören upp, stänger av vattnet och räddar oss från total översvämning. Hua, det problemet löst i varje fall.
Skäll fick vi också förresten, för nu har vi minsann gjort slut på allt vatten i huset. (Hoppas det räcker till en dusch åtminstone).
Just för en stund sen fyllde dom gas i en AC med en jädra smäll....jag hoppade en meter tror jag.
Lite överspänd just nu...hoppas middagen blir lugnare!!!
Nu ska jag gå och provsmaka fördrinken! Och ta en dusch....om inte vattnet är slut vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar