lördag 3 juli 2010

Rapport från en lördag

Loppisen i Blacksta var en folkfest precis som vanligt. Massor av människor och en del hade picknick med sej och satt i gröngräset och åt. Mysigt! Investeringarna blev inte så stora. 4 pocketböcker 20 kr, en ängel 10 kr och en present till svärmor och eftersom hon läser den här bloggen tänker jag inte skriva vad den kostade. ;) Inte att förglömma 30 kr gick till korv o bröd för tre personer. Jag fick också skapliga bilder till fototriss´ veckotema som är "avvikande". Om ni vill se bilderna, kolla nästa inlägg bara.
På kvällen hamnade jag på ett trevligt kalas på Ängstugans koloniområde. Jag har en gammal arbetskompis som köpt en stuga därute och idag fyllde 35. Spännande att se stugan, när jag äntligen hittade dit, och att träffa lite folk både nya och gamla bekanta.
Det här blev kvällens foto. En trollslända kraschlandade i ett glas vin och blev tillfälligt lätt berusad. Hon tillbringade lite tid med oss. När hon nyktrat till flög hon sin kos....! Kanske tänker hon som jag, vilken kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar