måndag 3 maj 2010

Eftermiddagen!

Kläderna är i tvättmaskinen och själv har jag legat i ett kallt bubbelbad nästan en timme...och igen börjar jag känna mej som människa efter utflykten. Det är så varmt, 35,9 grader i skuggan och väldigt fuktigt, så jag blev verkligen genomsvett!!! Om det inte vore för alla som drabbas så hårt av åska och skyfall skulle jag ösnka mej ett riktigt oväder till kvällen! Det kyler av lite och åtminstone för en timme blir det lite behagligare.
Vi hade i varje fall en väldigt trevlig tur under ett par timmar, och som vanligt händer det mycket omkring en hela tiden.
För det första tog det ovanligt lång tid att ta sej till Gulshan 1. Det var i det närmaste helt stopp mitt emellan, och faktiskt lite värre kaos än vanligt. Kanske kan det bero på att många skolor slutar vid den tiden och att lunchen var slut för dom flesta.
Här är "The rikshawpuller" som tog oss till Gulshan 1!

Hur dom har fått till det här kan man faktiskt fundera över, kul hade dom som vanligt i varje fall, särskilt när man knäpper en bild.

Sen tog vi båten hem! Samma sträcka som jag åkte sist.

Idag var det massor av barn som badade och hade kul. Alla vinkar och ropar det dom kan på engelska: Hello! How are you? What´s your namne? Godmorning!! Dom är verkligen jättehärliga! På håll åtminstone!! ;) Kommer dom för nära och är många kan det bli lite för busigt ibland.

När vi skulle kliva av båten var det barn som badade vid bron. Ca tio grabbar i värsta busåldern. Vår kapten höll dom lite på avstånd, men dumma var dom inte så när vi kom upp på vägen stötte vi i varje fall ihop med några av dom. Dom ville ha pengar, och när dom inte fick det ville dom vara med på bild istället. Jag tvekar faktiskt lite när jag lägger ut såna här bilder. Jag ska berätta varför. I den organisationen där vi har våra fadderbarn får man inte lägga ut kort på fadderbarnet på internet för att inte uppmuntra pedofiler. Det är bra, men samtidigt är det väldigt hemskt att en sån regel ska behövas. Jag hoppas och tror att min blogg inte läses av såna idioter och att jag inte gör nån skada med att lägga ut bilder på alla härliga ungar. Jag tror tyvärr att männsikohandeln är stor i Bangladesh redan utan mina bilder och kanske kan dom istället väcka lite empati och en vilja att hjälpa alla dessa 200.000 gatubarn. Och det bara i Dhaka!!

2 kommentarer:

  1. Oj vad varmt ni har Cissi! Här hemma har det varit en fin vår dag, solen sken och det var 13 grader varmt. Ha det så jätte bra! Kram Johanna Göth

    SvaraRadera
  2. Vad det låter härligt med vår. Jag känner vårsolen och jag ser gräset framför mej. Finns det nått som är så grönt, som gräs på våren.
    Vi ses till sommaren!
    Kram Cissi

    SvaraRadera