onsdag 16 december 2009

Festernas fest är avslutad...och jag måste bara säga, att jag kan inte göra annat än att älska mina jobbarkompisar. Det är ett gäng fantastiska kvinnor. Först tar många av dom hand om barn och hem, ofta gubbe också, sen åker dom till jobbet och är otroligt gulliga mot alla gamla, kanske din mamma eller din pappa, med nästan ingen lön alls.
Jag har bara en reflektion. Jämlikhet, släng dej i väggen!! Jag tror det tar mycket längre tid att ändra på beteenden, kvinnor vårdar...dom tar hand om dej, dina barn och din mor. Och ärligt talat, kan jag säga att jag njutit av varenda minut jag varit kvinna. Ibland är det nog mer tacksamt att ta om hand än att tjäna pengar. Så alla ni inom äldrevård, omsorg och vad det nu kan va´, var stolta över det ni gör! Ni tjänar inte så mycket pengar, men ni gör gott!
Här kommer Marie, min allra bästa nattkompis, sen kommer gänget som var med till Birgers, och sen kommer gänget, som skulle upp och jobba. Inget kort utan undantag!



Kan väl också tillägga att i vanlig ordning, blir jag en riktig "djuping" när jag dricker vin!
Tack för ikväll!! Det var riktigt kul! Och glöm inte....kvínnor är bäst!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar