onsdag 24 juni 2009

Dagarna går.....

.......och idag har det redan hunnit bli onsdag. Jag vet inte var all tid tar vägen. Vi har fortfarande ont i halsen och mår inte särskilt bra, men lite hittar vi på i varje fall. Igår var vi vid Åstugan och käkade lunch. Otroligt mysig miljö och väldigt goa räkmackor. Jag provade en hatt i deras butik och Elin tog ett kort till bloggen, men efter att ha sett mej i pappas hörselskydd vill ni nog inte se mej ha fler konstiga saker på huvet!Idag har jag haft besök av några jobbarkompisar. Johanna med dotter och Marie kom först med en stor härlig prinsesstårta. När Åsa dök upp efter att ha hämtat sonen på dagis tog vi en fika på altanen med tårta. Barna fick tillåtelse att försöka håva guldfisk i dammen. Alla ungar tycker det är roligt och hittills är det ingen som lyckats fånga någon. Trevligt var det att träffa jobbarkom-pisarna!! Jag kommer inte att glömma er!
Nu är det kväll o gubben och jag har gått lös på häckarna i trädgården, med vår nyinköpta häcksax. Hör och häpna: Vi har bott i hus i 17 år och har hittills inte haft någon egen häcksax, vi har alldeles för snälla grannar som lånat ut sin i alla år. Tack för det! Om eran går sönder efter allt slitage lånar vi gärna ut vår i fortsättningen. Bara att knacka på hos barna!
Nu är det läggdags och efter allt slit var det inga problem med att sätta i sej resterna av prinsesstårtan till kvällskaffet.........MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar