fredag 24 april 2009

Torsdag,tredje dagen i Dhaka

På förmiddagen tog jag en rikshaw till "nordic club", för ett vattengympa pass. Det är kl. 9 varje måndag och torsdag. Eftersom vatten är det rätta elementet att ha fysisk aktivitet i, här i Bangla försöker jag se till att vara med. Kul är det också.När jag kom hem igen framåt lunch stog Amirs skor utanför vår dörr. Amir är vår städare, han kommer varje dag utom söndagar och håller snyggt efter oss. Jag plingade på dörren, för att tala om att jag kom och låste upp, men fick inte ut nyckeln ur låset. Vad göra, jag ber Amir tänkte jag. Fast han inte kan ett ord engelska borde det gå att få hjälp. Jag hittar Amir i köket och börjar gestikulera mot dörren, han följer med en bit och jag får tag på nyckelknippan och försöker visa att den sitter fast. Han skakar på huvet och flyr tillbaks till köket. Jag dit igen och gör om hela proceduren, och den här gången tar Amir på sej tofflorna och flyr ner för trappen. Med ett ilsket rop kallar jag tillbaks honom, och äntligen förstår han, hjälper mej få loss nyckeln och sen.......på med tofflorna och far som ett jehu ner för trappen. När jag efter en stund förstår blev det inte så kul. Herre jösses, han trodde jag slängde ut honom!! Jag vet inte vad jag ska kalla det, kulturkrock, kanske.
Tack och lov fick jag hjälp av vår engelsk talande chaufför, att reda ut saker och ting för Amir. Och tack och lov, han kom tillbaks.

Slut för nu!! Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar